söndag 8 januari 2012

Starten på nytt

Mitt första inlägg. Trodde aldrig jag på allvar skulle börja blogga. Så fort jag hör ordet blogg tänker jag på typer så som Kissie eller Blondinbella.
Varning! Har aldrig läst deras bloggar (är min heder räddad nu?), men jag vet ungefär vad det är dem skriver efter att har läst både i tidningar och hört från andra som följer.
Jag började skriva dagbok för ungefär ett år sedan. Min idé från början var att skriva varje dag och i hopp om att mitt minne skulle bli bättre. Men ironiskt nog glömde jag sedan skriva varje dag för att sedan bara bli en gång i veckan. Jag skiver fortfarande ibland, mest när jag känner "Oh! Jag måste skriva detta så jag för alltid kan komma ihåg det sen". Ska jag vara ärlig så är det mest smärtsamt att blicka tillbaka i mina känslor och tankar för ett år sedan. Så här är jag nu, med en blogg på internet. Jag som skulle försöka sluta med Facebook. Ironi när den är som bäst.

Läste en artikel idag i Sydsvenskan om en flicka i USA som blev tagen för snatteri för att sedan ljuga om sin ålder (14 år -> 21, wtf?) och bli skeppad till Colombia (som hon påstod att hon kom ifrån). Där skaffade FN jobb åt henne och hon skapade ironiskt nog en facebook-sida under sin nya identitet vilket resulterade i att hennes familj hittade henne. Hon blev skeppad tillbaka igen till USA som konserverade tomater med en bulle i ugnen som strössel på toppen.
Drastiska metoder för den som tidigt vill flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar